Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0019/2025-525 Nestrokovna postavitev prometne signalizacije za omejitev hitrosti na Ljubljanski cesti
Datum: 06. 11. 2025
Urad: Urad za infrastrukturo
Svetniška skupina: Samostojni svetniki
Svetnik: Silvo Mesojedec
Vprašanja, pobude in pohvale
Pozdravljam prizadevanja za umirjanje prometa in povečanje varnosti na delu Ljubljanske ceste v Bršljinu, kjer je bila nedavno uvedena omejitev hitrosti na 40 km/h. Vendar pa z zaskrbljenostjo ugotavljam, da je bila prometna signalizacija za to omejitev postavljena nestrokovno in v nasprotju z veljavnimi predpisi. Znak za omejitev hitrosti (40 km/h) z dopolnilno tablo o dolžini odseka (400 m) stoji pred več zaporednimi križišči, kot so uvozi in izvozi iz Kočevarjeve, Klemenčičeve in Foersterjeve ulice. V skladu s 3. odstavkom 20. člena Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah znak za izrecno odredbo, kamor sodi tudi omejitev hitrosti, preneha veljati na prvem naslednjem križišču. To v praksi pomeni: 1. Omejitev 40 km/h je pravno veljavna le do prvega križišča za znakom,torej le nekaj m. 2. Vsi vozniki, ki se na Ljubljansko cesto vključijo iz katerekoli od stranskih ulic, za omejitev ne morejo vedeti, zato zanje velja splošna omejitev 50 km/h. 3. Takšna ureditev ustvarja zmedo, neenotne hitrosti vožnje in s tem namesto večje varnosti povzroča nove potencialno nevarne situacije. Namen ukrepa tako ni dosežen, saj je zaradi nestrokovne izvedbe neučinkovit in pravno vprašljiv. Glede na navedeno na pristojne naslavljam naslednja vprašanja: 1. Kdo je pripravil strokovni predlog (elaborat prometne ureditve) za postavitev omenjene prometne signalizacije? 2. Ali se je občinska uprava pred potrditvijo in izvedbo prepričala, da je predlagana rešitev skladna z veljavnimi predpisi? 3. Kdaj in kako boste odpravili to očitno napako ter zagotovili, da bo prometna ureditev na Ljubljanski cesti skladna s predpisi, učinkovita in predvsem varna za vse udeležence v prometu? Pričakujem jasne odgovore in čimprejšnje ukrepanje za odpravo nestrokovne ureditve.
Odgovor
Omejitev hitrosti 40 km/h na Ljubljanski cesti je bila uvedena kot dopolnilni ukrep k dodatni označitvi prehodov za pešce in zamenjavi svetlobne prometne signalizacije (Bičev), z namenom umirjanja in prilagoditve vožnje motornih vozil na glavni prometni smeri za izboljšanje varnosti pešcev na prehodih za pešce ter zmanjšanje verjetnosti nastanka konfliktnih situacij v prometno obremenjenih križiščih.
Prometna signalizacija bo na podlagi vašega pomisleka prilagojena na način, da bodo odstranjene dopolnilne table z oznako dolžine odseka. Tako bo ureditev bolj jasna in tudi skladna s predpisi. Omejitev hitrosti bo tako veljala do prvega križišča iz obeh smeri Ljubljanske ceste, kjer se nahajata prva prehoda v nizu, ter pred vključevanjem z Bršljinske ceste do križišča z Ljubljansko cesto. Na vseh ostalih odsekih (za križišči) in za vsa vozila, ki se vključujejo iz ostalih prometnih smeri bo veljala splošna omejitev. Hitrost vozil, ki se vključujejo iz stranskih prometnih smeri na dotičnem odseku namreč niso problematične.
Pripravila:
Emina Vrbetić
vodja Oddelka za promet in mobilnost
Klemen Beličič
višji svetovalec za promet in mobilnost
Jure Duh
višji svetovalec za promet
Franci Starbek
vodja Urada za infrastrukturo
Brigita Železnik
vodja organa – direktorica skupne uprave
dr. Jana Bolta Saje
direktorica občinske uprave
Nazaj na seznam















