Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0014/2025-480 Pobuda za posodobitev tras mestnega potniškega prometa in vključitev ulice Krka
Datum: 14. 07. 2025
Urad: Urad za infrastrukturo
Svetniška skupina: Gibanje svoboda
Svetnik: Žiga Papež
Vprašanja, pobude in pohvale
Svetniška skupina Gibanje Svoboda Novo podaja naslednjo pobudo: Mestni potniški promet predstavlja ključen element trajnostne mobilnosti in dostopnosti do storitev za vse občanke in občane. V zadnjih letih se potrebe po javnem prevozu spreminjajo, hkrati pa se pojavljajo tudi nova naselja oziroma širitve obstoječih, ki še niso vključene v mrežo mestnega prometa. Ugotavljamo, da Ulica Krka, ki spada pod Krajevno skupnost Mali Slatnik, trenutno ni vključena v nobeno traso mestnega potniškega prometa, kljub temu da gre za območje z večjim številom gospodinjstev in aktivnim življenjem prebivalcev. S tem je prebivalcem Krke onemogočen dostop do javnega prevoza, kar je v neskladju s cilji občine na področju trajnostne mobilnosti in enakopravne dostopnosti. Zato predlagamo: • Da Mestna občina Novo mesto v sodelovanju s pristojno službo in izvajalcem mestnega potniškega prometa izvede celovit pregled obstoječih tras mestnih avtobusov. • Da se na podlagi analiz potniških tokov, demografskih podatkov in predlogov krajevnih skupnosti posodobi sistem linij, z namenom povečanja učinkovitosti in pokritosti javnega prevoza. • Da se v okviru posodobitve sistema linij v redni mestni promet vključi tudi Ulica Krka kot postajališče – bodisi z vključitvijo v obstoječo linijo bodisi z oblikovanjem nove trase. Pri načrtovanju naj aktivno sodelujejo tudi predstavniki Krajevne skupnosti Mali Slatnik, ki lahko s svojim poznavanjem lokalnega okolja in potreb prebivalcev pomembno prispevajo k oblikovanju optimalne rešitve. Prepričani smo, da bo vključitev omenjenega območja pripomogla k večji mobilnosti prebivalcev, zmanjšanju prometne obremenjenosti cest ter k okoljskim in socialnim ciljem, h katerim stremi naša občina.
Odgovor
S 1. 8. 2025 oz. dnem podpisa nove koncesijske pogodbe za izvajanje izbirne GJS urejanja mestnega prometa so bile uvedene določene uskladitve voznega reda in manjši popravki, predvsem v povezavi z regionalnimi linijami. Za večje spremembe, kot so oblikovanje novih tras ali celovito preoblikovanje obstoječih linij, pa je potrebna širša prometna študija, katero ima Mestna občina Novo mesto v načrtu v naslednjih letih, skladno z ukrepi nove Celostne prometne strategije.
Mestni potniški promet je v svojem temelju zasnovan tako, da povezuje mestno središče s širšimi stanovanjskimi, izobraževalnimi in delovnimi območji, na način, da linija poteka po najbolj osrednji vasi, kar pomeni, da okoliški potniki pridejo do najbližjih postajališč.
Kot dopolnitev mestnemu potniškemu prometu za starejše je storitev Rudi, ki jo MONM izvaja prav z namenom dopolnjevanja klasičnega mestnega avtobusnega prometa. Po novem sta na voljo dve vozili, kar povečuje dostopnost in prilagodljivost storitve za območja, ki jih redne linije ne morejo zajeti.
Zaradi dodatnih potreb vseh občanov pa se pripravlja razpis za dva električna kombija, s katerima MONM načrtuje izvajanje prevozov na klic – v praksi to pomeni delovanje po principu "taksi službe", ki bo služila kot pomoč in dopolnitev mestnemu avtobusnemu sistemu. Zavedamo se, da se območja na robu mesta širijo in poseljujejo, s tem pa naraščajo tudi potrebe po prometni povezanosti, zato želimo te potrebe nasloviti s sodobnimi in fleksibilnimi rešitvami, pri čemer pa ne smemo pozabiti na uravnoteženost med učinkovitostjo, dostopnostjo in potrebami lokalne skupnosti.
Pripravila:
Emina Vrbetić
vodja Oddelka za promet in mobilnost
Franci Starbek doc. dr. Jana Bolta Saje
vodja Urada za infrastrukturo direktorica občinske uprave
Nazaj na seznam