Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0014/2025-478 Financiranje stroškov dela v javnih zavodih
Datum: 14. 07. 2025
Urad: Urad za družbene dejavnosti
Svetniška skupina: Socialni demokrati
Svetnik: Helena Brulc
Vprašanja, pobude in pohvale
Prosim za konkretne podatke in pojasnila v zvezi s financiranjem stroškov dela v javnih zavodih, katerih ustanoviteljica je Mestna občina Novo mesto.
1. Prosim za tabelarični pregled, iz katerega bo razvidno: - Javni zavod, katerega ustanoviteljica je MONM, - koliko je znašala skupna masa plač zaposlenih v posameznem zavodu v letih 2022, 2023 in 2024, - koliko od tega je bilo pokrito s sredstvi iz proračuna MONM, in - kolikšen je bil delež lastnih sredstev zavoda v strukturi financiranja plač v vsakem od teh let.
2. Ali ima Mestna občina Novo mesto oblikovana merila ali kriterije, po katerih določa višino financiranja plač v javnih zavodih (npr. glede na dejavnost, obseg programa, število zaposlenih ali finančne sposobnosti zavoda)? Če da, prosim za ta merila. Če ne – po kakšnem postopku in na podlagi česa se odloča o tem?
3. Ali občina spremlja in analizira primerljivost financiranja stroškov dela v svojih zavodih glede na druge mestne občine v Sloveniji? Če da – prosim za konkretne primerjalne podatke (npr. razmerje med občinskim in lastnim deležem sredstev za plače v drugih mestnih občinah). Če takšnih podatkov ni – ali ste jih pripravljeni pridobiti?
4. Ali kateri od javnih zavodov v občini sam krije več kot 25 % svojih stroškov dela iz lastnih prihodkov? Če da, prosim za navedbo katerega zavoda in kakšni so razlogi za takšno ureditev.
Odgovor
1. Tabelarični pregled podatkov o masah plač javnih zavodov v letih 2022, 2023 in 2024 je v prilogi v excelovi tabeli.
2. Mestna občina Novo mesto določi odstotek sofinanciranja zavodov in plač zaposlenih v posameznih javnih zavodih na podlagi več dejavnikov, kot so določbe in normativi področnih zakonodaj, potencial, zmogljivost in zakonske omejitve posameznega zavoda pri pridobivanju sredstev iz drugih virov (sponzorstva, tržna dejavnost, razpisi ipd.), upravičenost do in pridobivanje sofinanciranja s strani drugih občin in države, kadrovske strukture in njene stabilnosti.
Tako imajo recimo zavodi kot so Knjižnica Mirana Jarca, Anton Podbevšek Teater, Dolenjski muzej od ustanovitve dalje določene normative števila zaposlenih (bodisi s strani države bodisi s strani občine), ki se z leti bistveno ne spreminjajo. V Knjižnici Mirana Jarca npr. plače v celoti krije MONM, ker je zavod omejen pri pridobivanju sredstev iz drugih virov, saj morajo biti njihove storitve za uporabnike brezplačne. APT in Dolenjski muzej ohranjata število zaposlenih vsa leta na podobnem nivoju, omejena sredstva, ki jih glede na dejavnost lahko pridobijo na trgu in sponzorska sredstva pa namenjajo za pokrivanje programskih in materialnih stroškov. V osnovnih šolah je financiranje plač ravno tako zakonsko opredeljeno, MONM v celoti krije samo stroške zaposlitve romskih koordinatorjev, pri čemer sredstva za njihove plače pokriva s sredstvi, ki jih vsako leto v skladu z 20. a členom Zakona o financiranju občin prejmejo občine, v katerih so evidentirana romska naselja. V vrtcih so število zaposlenih in njihove plače ravno tako zakonsko opredeljeni. Svetovalni center Novo mesto razliko za pokrivanje plač ustvari na podlagi izvajanja svoje dejavnosti za druge občine, ki te storitve sofinancirajo. Zavod za šport, kulturo, turizem in mladino je nastal z združitvijo treh večjih javnih zavodov, ki so v novo nastali zavod večinoma prenesli tudi svoje zaposlene. Na področju športa se je število zaposlenih zmanjšalo, saj so trenerji že od združitve dalje zaposleni v društvih in sofinancirani preko javnega razpisa, na področju kulture je število zaposlenih na približno istem nivoju. Pridružilo se je področje mladine, zaradi novih objektov s katerimi upravlja zavod (velodrom, bazen ipd.) pa tudi vzdrževalne službe. Prav Zavod Novo mesto je nastal z namenom intenziviranja vseh potencialov, ki jih združitev sorodnih področij in novonastale sinergije prinašajo, z namenom doseganja boljših rezultatov, kot so jih bili zavodi sposobni generirati skozi samostojno delovanje.
3. Mestna občina Novo mesto tekoče spremlja stroške dela v svojih zavodih, primerja jih tudi z drugimi primerljivimi zavodi v Sloveniji in tujini, pri tem pa ne beleži odstopanj. Evidence primerjanj ne vodimo.
4. Iz preglednice je razvidno, da več kot 25 % stroškov dela iz drugih virov krije več kot polovica javnih zavodov.
Pripravila:
Ivica Menger,
podsekretarka za šport in koordinacijo
družbenih dejavnosti
Meta Retar Kramar, doc. dr. Jana Bolta Saje,
vodja Urada za družbene dejavnosti direktorica
Nazaj na seznam