Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.
Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.
Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.
901-0016/2025-494 Pobuda glede nevzdržnega prometa v MO NM
Datum: 02. 10. 2025
Urad: Urad za infrastrukturo
Svetniška skupina: Gibanje svoboda
Svetnik: Renata Pavlin
Vprašanja, pobude in pohvale
Pobuda zaradi slabih, velikokrat nevzdržnih prometnih razmer v Novem mestu, ki v času prometnih konic vodijo v prometni kolaps. Slabo delujoč promet je prepoznan kot ena največjih težav našega mesta, ki slabi tudi delovanje raznih področij življenja oziroma sektorjev dela. Kljub večkratnim zagotovilom, da se rešitve obetajo v prihodnosti, občani potrebujejo ukrepe takoj in zdaj. Nadaljevanje obnove ceste v Ločni bo prometno sliko verjetno še dodatno poslabšalo, zato predlagamo naslednje ukrepe. Pripravo prometnega načrta, ki bo analiziral trenutno prometno stanje, prepozna vzroke in predvidi rešitve ključnih prometnih težav, tudi ukrepe za obdobje v času izvajanja gradbenih del. Takojšno izvedbo ukrepov za izboljšanje pretočnosti prometa, vključno z optimizacijo semaforjev, spostavitvijo obvoznih poti ter pogostejšimi vožnjami mestnih avtobusov. Predlagamo tudi začasne prilagoditve tras mestnega potniškega prometa, ki naj zajamejo vse predele Novega mesta in omogočijo učinkovitejšo mobilnost za vse občane, in pa izdelavo časovnega načrta izvedbe tako predlaganih ukrepov, ki naj bo zaključen najkasneje do konca leta 2025. V nadalje predlagamo tudi čim hitrejšo implementacijo ukrepov celostne prometne strategije z vsemi ukrepi. Predlagamo tudi, da se občinski svet redno seznanja z ukrepi odpravljenih težav na področju prometa. Pogosto slišimo, da se v Novem mestu javni prevoz uporablja premalo, zaradi česa ni rentabilen in je prevelik strošek za občino. V Gibanju Svoboda pa menimo, da ne gre za stroške, ampak za investicijo v boljše prometne razmere in bolj zdravo okolje. Menimo tudi, da je potrebno vzpostaviti bolj prijazno mrežo tras ter na njej vztrajati dalj časa, da jo ljudje lahko sprejmejo, da jo moramo tudi stalno promovirati oziroma spodbujati in evalvirati ter po potrebi prilagajati občanom. Če v drugih mestih ljudje uporabljajo javni prevoz, kot ustaljen način prevoza ni razlogov, da ga ne bi tudi v Mestnih občini Novo mesto. Občani Novega mesta potrebuje konkretne in časovno določene rešitve zdaj.
Na pobudo je na seji delno odgovoril župan Mestne občine Novo mesto.
Odgovor
V Mestni občini Novo mesto se zavedamo, da so prometne razmere v mestu zahtevne in da predvsem v času prometnih konic prihaja do zastojev, ki vplivajo na pretočnost in nezadovoljstvo občank in občanov. Kljub temu želimo poudariti, da prometna problematika našega mesta že dolgo presega občinske meje – gre za izrazito regionalen izziv, povezan z gospodarsko razvitostjo občine in vlogo Novega mesta kot središča jugovzhodne Slovenije, ki dnevno pritegne veliko število delovnih migrantov, učencev, dijakov, študentov in obiskovalcev iz širše regije.
Zaradi tega ni mogoče pričakovati, da bi občina sama rešila prometne težave – ključni za dolgoročno izboljšanje pretočnosti ostajajo državni infrastrukturni projekti, predvsem tretja razvojna os in zahodna obvoznica z novima mostovoma čez reko Krko, ki bosta omogočili preusmeritev tranzitnega prometa iz mestnega središča. Ker promet poteka skoraj izključno čez ta dva mostova, se ustvarjajo ozka grla, ki jih brez nove infrastrukture ni mogoče razbremeniti. Celotno mesto je tako ujeto v obstoječe cestno omrežje, ki ne more zagotavljati pretočnosti, kot bi jo želeli uporabniki. Občina medtem postopno izpolnjuje svoje zadane naloge in skrbi za lokalno prometno infrastrukturo, urejanje površin za pešce in kolesarje ter uvajanje ukrepov trajnostne mobilnosti.
V okviru izvajanja Občinske celostne prometne strategije (OCPS) bomo vsako leto preverjali napredek in izpolnjevanje predvidenih ukrepov, kar bo omogočilo redno spremljanje učinkovitosti in prilagajanje ukrepov glede na aktualno stanje.
Kar zadeva optimizacijo semaforjev, je treba poudariti, da z večino glavnih semaforjev na območju mesta operira država. Občina je že večkrat naslovila pobude za preveritev in optimizacijo semaforskih programov ter delovanja ključnih križišč. Dejstvo je, da je obremenitev križišč v prometnih konicah preprosto prevelika, zato zgolj s prilagoditvijo semaforjev ni mogoče doseči bistvenih izboljšav. Prometne študije potrjujejo, da je nivo uslug več križišč nezadovoljiv, kar odraža predvsem omejitve obstoječega cestnega omrežja.
Glede mestnega avtobusnega prometa pojasnjujemo, da ves čas stremimo k temu, da bi postal ključni element trajnostne mobilnosti. Težava je, da so avtobusi v prometnih konicah ujeti v prometne zastoje, kar zmanjšuje njihovo učinkovitost in privlačnost za potnike. Občina trenutno vzpostavlja sistem, s katerim se bo spremljalo potovanja potnikov in kar bo omogočilo natančno analizo uporabe posameznih linij in postajališč. V okviru Občinske celostne prometne strategije (OCPS) je predvideno, da bomo v prihodnjih letih te podatke redno preverjali in na podlagi analiz pripravili študijo optimizacije mestnega potniškega prometa, s katero želimo povečati učinkovitost, pretočnost in privlačnost javnega prevoza za občane.
Pripravila:
Klemen Beličič
višji svetovalec za promet in mobilnost
Matevž Šega
strokovni sodelavec
Emina Vrbetić
vodja Oddelka za promet in mobilnost
dr. Jana Bolta Saje
direktorica občinske uprave
Nazaj na seznam















