Na meddržavnem forumu Poti prihodnosti Ljubljana – Novo mesto – Karlovec – Zagreb
datum: 24. 11. 2025
V četrtek, 20.11.2025, je Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje organiziralo meddržavni forum »Poti Prihodnosti Ljubljana – Novo mesto – Karlovec – Zagreb« v Podjetniškem inkubatorju v Črnomlju. Forum je gostil številne goste, med njimi predstavnike slovenskih in hrvaških železniških podjetij, ministrstev, podjetja DRI upravljanje investicij, župane in županje z obeh strani državne meje, predstavnike regij, razvojnih agencij, razvijalce prostora ter druge udeležence.
Uvodoma sta navzoče nagovorila podžupan Črnomlja Dubravko Čengija in direktor združenja Marko Vukobrat, ki je poudaril pomen čezmejnega sodelovanja ter pozdravil pogum in vizijo predstavnikov lokalne oblasti na obeh straneh državne meje, ki soglasno zagovarjajo revitalizacijo železniškega koridorja.
Milan Vuković, načelnik sektorja iz Ministrstva morja, prometa in infrastrukture, je predstavil načrte, med katerimi izstopata dvotirna, elektrificirana proga med Zagrebom in Karlovcem do leta 2029 ter skoraj zaključena obnova odseka Karlovec–Ozlje. Za odsek med Ozljem in državno mejo s Slovenijo je poudaril, da je v izdelavi študija izvedljivosti, ki bi se lahko zaključila v prihodnjem letu. Nato bo sledila izdelava projektne dokumentacije za gradbeno dovoljenje.
Franc Zemljič iz DRI upravljanje investicij d.o.o. in Peter Cokan iz DRSI sta predstavila aktivnosti na slovenski strani. Predstavljen je bil potniški center Ljubljana, katerega gradnja je v polnem teku. Na relaciji med Ljubljano in Ivančno Gorico je izdelana študija variant, ki bo po izdelanem okoljskem poročilu tudi javno razgrnjena v začetku leta 2026. Navzočim sta poleg same trase predstavila tudi druge projekte, kot sta železniška postaja Škofljica in potniški center Novo mesto, ki bo na območju sedanje avtobusne postaje združeval železniški in avtobusni promet, ukinjeni pa bosta postaji Novo mesto Center in Novo mesto Kandija.
Sogovorniki so na okrogli mizi izpostavili razvojne priložnosti za prebivalce in gospodarstvo ter poudarili pomen kakovostnega javnega potniškega prometa. Predstavniki hrvaškega prevoznika so potrdili skorajšnji dogovor o začasni vzpostavitvi povezave Karlovec–Novo mesto–Ljubljana z nadomestnim avtobusom na trenutno še neobnovljenem hrvaškem odseku, predstavljen pa je bil tudi razvoj baterijskih vlakov.
Na EZTS poti prihodnosti pravijo, da so veseli velike podpore na obeh straneh meje in da ga večina odločevalcev razume kot pozitivno spodbudo za kot spodbudo za hitrejše sprejemanje odločitev. Pozdravljajo tudi prizadevanja in aktivnosti na slovenski strani, ki bodo postopoma krepile konkurenčnost železniškega prometa, a hkrati izražajo prizadevanja za nadaljevanje postopkov za izdelavo DPN na odseku Ljubljana – Novo mesto (Birčna vas).
nazaj















