DSC_6285.jpg

Po petih letih usklajevanj zelena luč za gradnjo kolesarske in peš navezave brvi Irča vas

datum: 12. 07. 2021

Župan Mestne občine Novo mesto Gregor Macedoni je včeraj v Irči vasi z Martinom Gosenco, predsednikom uprave izbranega izvajalca podjetja CGP d.d. podpisal pogodbo za izvedbo vseh potrebnih del za gradnjo pešaško-kolesarske brvi v Irči vasi. Izvajalec bo z deli pričel še ta mesec, brv prek reke Krke, ki se bo na desnem bregu navezovala na lokalno cesto v Irči vasi, na levem bregu pa na pas med naseljema Lastovče in Groblje, pa bo predvidoma zgrajena v slabem letu. Vrednost projekta znaša nekaj več kot 2.108.000 evrov, projekt pa bosta delno sofinancirala tudi Kohezijski sklad Evropske unije in država, potrjeni znesek sofinanciranja znaša nekaj več kot 876.000 evrov.

Po tem, ko je zasebni lastnik zaradi zemljišča v Bršljinu sredi junija že trinajstič izgubil vloženo pritožbo (tokrat na izdano gradbeno dovoljenje), je po več kot petih letih Mestni občini Novo mesto uspelo zaključiti vse postopke in pridobiti pravnomočno gradbeno dovoljenje. V teh dneh bodo tako stekla pripravljalna dela za izgradnjo brvi, ki bo vsebovala dve pešpoti in kolesarsko stezo na sredini. »Gre za lahko kovinsko konstrukcijo na veliki višini, sam most pa je edinstven v širši okolici, zato bo nova pridobitev tako za nas kot za Mestno občino Novo mesto dobra referenca, vsekakor pa zanimiva izkušnja za vse, ki bodo brv uporabljali,« je ob podpisu pogodbe povedal predsednik uprave podjetja CGP d.d. Martin Gosenca.

V okviru izgradnje objekta se bodo v sklopu brvi urejali tudi dostopni predeli, ki objekt mostu opredeljujejo kot zaključno celoto. Gradnja brvi bo zahtevna tako zaradi same konstrukcije kot tudi prilagajanja drstenju rib v pomladnem času. Po besedah projektanta, mednarodno uveljavljenega snovalca mostov Marjana Pipenbaherja, so želeli z izbrano rešitvijo pri Irči vasi z eno potezo, z minimalnim posegom v naravo povezati bregova reke Krke oziroma dva pomembna mestna predela – na enem bregu eno največjih stanovanjskih sosesk na Drski, na drugi strani pa razvijajoče se bršljinsko zaledje s Češčo vasjo in Podbreznikom, kjer stoji tudi Olimpijski center Novo mesto. Pri tem bodo uporabili v slovenskem in svetovnem merilu inovativno tehnologijo prednapete konstrukcije, na kateri bodo povezali montažne betonske elemente.

Kot je na podpisu pogodbe izpostavil župan Gregor Macedoni, se bodo z izgradnjo brvi za pešce in kolesarje na tem območju zaokrožile kolesarke in peš povezave v tem delu Novega mesta. »Z novo brvjo, ki bo zagotovo tudi vizualna mojstrovina, povezujemo načrtovane površine za kolesarje v Lastovčah s potmi ob Topliški cesti, ki peljejo proti novim potem v gozdu Portoval, proti stadionu in centru Novega mesta. Nova brv bo sicer del celovito urejene povezave za pešce in kolesarje Bršljin –Drska, ki je že v fazi projektiranja. Prav tako se bodo kolesarske povezave navezale na predvideno »Regionalno kolesarsko povezavo Novo mesto – Straža«, z načrtovanimi izvedbami pa smo še korak bližje k uresničitvi naših prizadevanj na področju trajnostne mobilnosti v Mestni občini Novo mesto,« je še dodal župan Gregor Macedoni.

Brv - Irca vas

Le 42 centimetrov debela in 4 metre široka konstrukcija mostu za pešce in kolesarje bo na obeh bregovih zasidrana v betonska bloka, ki bosta sidrana s trajnimi geotehničnimi sidri v kompaktno skalnato osnovo. Most bo brez podpor v strugi in bo v enem razponu dolžine 120,5 metra premoščal reko Krko, obenem pa se bo na obeh bregovih mehko priključil na brežino brez opaznih opornikov ali visokih nasipov. Najnižja točka mosta je približno štiri metre nad gladino stoletnih vod oz. bo ob normalnem vodostaju cca. 11 metrov nad gladino reke. Izbrana zasnova mosta za pešce in kolesarje bo zgrajena po tehnologiji nateznih trakov (Stress Ribbon Bridge) in je ena izmed najstarejših tipov konstrukcijskih zasnov mostov. Zelo tanka betonska konstrukcija bo položena na jeklene kabelske vrvi, ki potekajo v obliki verižnice.  S prednapenjanjem s kabli znotraj betonskega preseka, pohodna konstrukcija dobi dosti večjo togost in je manj občutljiva na dinamične obtežbe.


Logo_EKP_kohezijski_sklad_SLO_slogan

nazaj