vodilna slika

Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.

Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.

Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.

Parkirna politika v MO NM


Datum: 30. 06. 2017
Urad: Občinski inšpektorat
Svetniška skupina: Solidarnost
Svetnik: Uroš Lubej

Pobuda

Vprašanja:

  1. Ali ima Mestna občina Novo mesto kakršno koli politiko nadzora nad »divjim« parkiranjem, na podlagi katere bi postopno zmanjševali tovrstno parkiranje, vozila usmerjali na delno nezasedena legalna parkirišča in zmanjševali motorni promet v mestni občini. Ali obstaja kak letni ali drug časovni načrt, na podlagi katerega se tovrstna divja parkirišča odpravljajo? Če tega ni, me zanima, ali bo občino tovrsten načrt sprejela?

Zanimajo me tudi naslednji podatki:

  1. Število izdanih kazni za voznike, ki ne plačajo parkirnine na legalno določenih parkiriščih v MONM v zadnjih petih letih za posamezno leto?
  2. Število izdanih kazni za voznike, ki parkirajo na mestih, ki za to niso predvidena, v zadnjih petih letih, za posamezno leto?

V zadnjem času se je na nas obrnilo nekaj občanov, glede parkirne politike v MONM. Občani (in tudi sam kot svetnik) imamo občutek, da se pozornost redarjev osredotoča predvsem na nadzor nad obstoječimi parkirnimi mesti, to je nad tem, ali vozniki plačajo predvideno parkirno ali ne. Premalo pozornosti pa je posvečeno odpravljanju »črnih točk«, se pravi, mest, kjer parkiranje ni dovoljeno, a vseeno prihaja do parkiranja. Občani so nas opozorili na naslednje lokacije:

-     divje parkiranje pred zapornico pred Osnovno šolo Center (za objektom Zavarovalnica Sava, nekdanja Tilia). 

      Tam nepravilno parkirana vozila blokirajo peš in kolesarski promet ter ne plačujejo parkirnine.

-     Loka (občasno je celotna pot na Loko, kjer je to možno, zasedena z nepravilno parkiranimi vozili, z 

      neplačanimi parkirninami)

-     Rotovž – na cesti

-     Pred Lekarno – na parkirišču za motorna kolesa

-     Pred Pošto – na/pred dovozom za vozičke/kolesa

Dajem pobudo oziroma sprašujem, na kakšen način se bo Občina lotila zgoraj omenjenih divjih parkirišč.

 

Odgovor

Lokacije t.i. divjega parkiranja so nam poznane in jih medobčinsko redarstvo redno nadzoruje ter nedovoljena parkiranja redno sankcionira. Medtem ko Komunala Novo mesto d.o.o. kot nosilec javnega pooblastila od sredine februarja 2016 dalje nadzira plačljiva parkirišča, je delo redarjev osredotočeno na modre parkirne cone, označene parkirne prostore za dostavo, invalide in taksi vozila, na javne površine, kjer parkiranje ni dovoljeno, uporabo mobitela, varnostnega pasu, čelade, javni red, meritve hitrosti z radarjem.

Statistika je naslednja: Število ugotovljenih kršitev v 2012 2868, v 2013 3844, v 2014 2727, v 2015 2270 in v 2016 2190, od tega zaradi neplačila parkirnine 517 izrečenih glob v 2012, 882 v 2013, 811 v 2014, 957 v 2015 in 847 v 2016.

V zvezi z načrtovanjem odpravljanja »divjih parkirišč« pojasnjujemo, da je trajna rešitev fizična preprečitev parkiranja. Ker pa so ponavadi okoliščine in dejansko stanje na terenu takšni, da bi bile fizične parkirne ovire dodatna ovira za ostale udeležence, je smiselno še naprej izvajati pogoste nadzore teh površin in kršitelje redno sankcionirati. Vsekakor pa bodo strokovne službe občine po posameznih lokacijah preučile tudi obstoj drugih možnosti za odpravo nedovoljenih parkiranj.

 

Pripravil

Peter Judež

vodja Skupne Občinske uprave                                                    dr. Vida ČADONIČ ŠPELIČ

                                                                                                   direktorica Občinske uprave

 

Nazaj na seznam