vodilna slika

Odgovore na vprašanja in pobude v skladu s Poslovnikom občinskega sveta Mestne občine Novo mesto pripravijo pristojni uradi občinske uprave.

Svetniki lahko svoja vprašanja oddate na povezavi.

Pred objavo jih potrdita direktor občinske uprave in župan.

900-0007/2022 – 540 Dopolnitev odgovora na svetniško vprašanje: 900-0004/2022 - 498 Pobuda da se preuči položaj družin pri katerih eden ali oba starša še nimata pravice za pridobitev stalnega prebivališča v MO NM in so zaradi tega diskriminirani pri točko


Datum: 06. 10. 2022
Urad: Urad za družbene dejavnosti
Svetniška skupina: Solidarnost
Svetnik: Uroš Lubej

Pobuda

Prosim za dopolnitev odgovora na moje svetniško vprašanje. Starši otrok, katerih eden od staršev je tujec, so se pritožili svetniku, ker se počutijo diskriminirani, saj dosegajo nižje število točk in so zaradi tega seveda prikrajšani pri izbiri vrtca. Namreč njihov položaj je specifičen: čeprav živijo in delajo v Novem mestu traja polnih pet let, da pridobijo pravico do stalnega prebivališča. In ker nimajo stalnega prebivališča v Mestni občini Novo mesto, dosegajo nižje število točk kot občani s stalnim prebivališčem. In ker dosegajo nižje število točk, velikokrat ne morejo priti do želene enote vrtca. Zanima me, ali boste to administrativno diskriminacijo odpravili ali ne. Dodatno bi postavil vprašanje tudi v luči nedavnega nadzora glede sprejema otrok v vrtce, ki ga je opravil nadzorni odbor mestne občine Novo mesto. V njem je nadzorni odbor prišel do naslednje ugotovitve (če povzamem):

»Postopek sprejema otrok v vrtce Mestne občine Novo mesto je v nekaterih pogledih zelo problematičen. V prvi vrsti je diskriminatoren do otrok staršev, ki so brezposelni ali iskalci zaposlitve, saj ti prejmejo precej manj točk glede na določene kriterije za sprejem kakor otroci staršev, ki so zaposleni. Prav tako je neupravičeno, da otroci, katerih le eden izmed staršev nima stalnega bivališča naši občini, prejmejo dosti manj točk v postopku sprejema v vrtec. Po drugi strani pa pri postopku sprejema otrok v vrtec pogrešamo pozitivno diskriminacijo za otroke staršev študentov, saj kategorija staršev študentov sploh ne obstaja in posledično tudi ni točkovana.«

Ker se to pokriva z mojim vprašanjem vas prosim za pojasnilo, ali in v kakšni meri je občina upoštevala ugotovitve nadzornega odbora glede postopka sprejema otrok v vrtce.

Kot prilogo odgovora vas prosim, če mi lahko posredujete pravilnik, ki določa sprejem otrok v vrtce, in sicer v času, ko ga je nadzoroval nadzorni odbor in tisto verzijo, ki je trenutno veljavna.

PRILOGA 12

Odgovor

Kot smo že pojasnili, občinska uprava v sodelovanju z vrtci skrbi za uspešno vključevanje otrok v vrtec in zadovoljitev potreb staršev po varstvu. Sproti spremljamo vpise in vsakokratne specifične primere (tako z vidika kriterijev kot ostalega, povezanega z vpisom), če do njih prihaja ter optimiziramo postopek. Iščemo rešitve, ki so optimalne tako za starše kot tudi za vrtce oz. ustanovitelja, obenem pa skladne z zakonodajo. Zadnja leta smo z rednim sprejemom otrok vse do konca oktobra in medletnimi oddelki dosegli, da vsi, ki si to želijo, ne glede na št. točk ali stalno oz. začasno bivališče, dobijo mesto v novomeških vrtcih. Z opredelitvijo kriterijev v pravilniku pa smo omogočili razvrščanje po želenih enotah in, v primeru nezadostnih mest, prednost vsem otrokom naših občanov. Prav tako je v naslednjih letih v načrtu pridobitev novih vrtčevskih oddelkov. Prvih šest bomo pridobili s širitvijo enote Labod Vrtca Ciciban in centralne enote Vrtca Pedenjped.

V zvezi s primerom, ki ga navaja svetnik, ne mestna občina ne vrtci nismo prejeli pritožb. Prav tako nismo prejeli kakšnih drugih pritožb zaradi kriterijev. Občina je za leto 2022/23 prilagodila kriterije po predlogu vrtcev. Vrtci so predloge za spremembe pripravili na podlagi dejanskih primerov iz terena ter predlogov svetov zavodov in nadzornega odbora. Tako so se bolj izenačile družine, v katerih imata oba starša stalno bivališče in družine, v katerih ima stalno bivališče ali začasno bivališče samo en starš, močno je bila zmanjšana tudi razlika med družinami z obema zaposlenima staršema in družinami z enim ali obema brezposelnima staršema. Kategorija staršev študentov obstaja že ves čas in je izenačena s statusom zaposlitve oz. statusom kmeta. Za vse primere oz. kombinacije družin so bile pred končno odločitvijo opravljene podrobne simulacije in razvrstitve.

Vsekakor pa je za razporejanje otrok v vrtce in njihove enote že na podlagi zakonodaje v primeru večjega vpisa v posamezen vrtec potrebno določiti kriterije, da se lahko otroke razporedi po vrstnem redu za vpis. V nasprotnem primeru bi imeli vsi enake točke in možnosti za sprejem, kar pomeni, da bi bila razporeditev otrok nemogoča. S kriteriji se torej ne izvaja diskriminacija, saj otrok ne razporejamo na podlagi rasne oziroma etnične pripadnosti, veroizpovedi ali prepričanja, invalidnosti, starosti oziroma spolne usmerjenosti ali drugih osebnih okoliščin, kar je značilno za diskriminacijo, temveč se  izvede objektivna razvrstitev, ki v prvi vrsti omogoča mesta v želenih enotah našim občanom, kar je tudi zakonska usmeritev, in otežuje možnosti manipulacij (npr. sprememba stalnega ali začasnega bivališča tik pred vpisom zaradi pridobitve mesta v vrtcu). Obenem daje manjšo prednost družinam, ki nujneje potrebujejo varstvo (oba starša zaposlena), pri čemer pa status zaposlenosti nima prednosti pred stalnim/ začasnim bivališčem.

Priloge:

Pravilnik-osnovni.pdf

Pravilnik-dopolnitev-2022.pdf

Pravilnik-dopolnitev-2021.pdf

Pravilnik-dopolnitev-2020.pdf

Pravilnik-dopolnitev-2019.pdf

Pravilnik-dopolnitev-2016.pdf

Pravilnik-dopolnitev-2015.pdf

 

Pripravila:

Meta Retar Kramar, mag.                                            dr. Jana Bolta Saje

vodja Urada za družbene dejavnosti                           v. d. direktorice                                                                                                    

Nazaj na seznam